wtorek, 26 kwietnia 2016

Mus jabłkowy dla początkujących

Masz mnóstwo jabłek, a ty i twoi bliscy już nie możecie na nie patrzeć? A może akurat zapukali do ciebie rodzice lub dzieci i zasypali cię masą jabłek, a ty nie masz pojęcia co z nimi zrobić? Wiem jak się czujesz. Ostatnio również zostałam zasypana ponad 30 kilogramami jabłek i nie miałam pojęcia co z nimi zrobić. Część przerobiłam na świeżo wyciśnięty sok, sporą część zamroziłam, ale wciąż zostało mi sporo jabłek. Dlatego wpadłam na pomysł by zrobić mus jabłkowy do słoików. Taki mus świetnie sprawdza się do naleśników, do ryżu z jabłkami i cynamonem, ale i do płatków ryżowych czy nawet by zjeść z chlebem. Jak widać sprawdza się zarówno na śniadanie, obiad czy nawet kolację. Jeżeli szukasz takiego prostego wykorzystania jabłek to zapraszam do dalszej części postu gdzie znajdziesz prosty i dwuskładnikowy przepis na jabłkowy mus.


Składniki: 
- jabłka
- cukier
Na każdy kilogram obranych jabłek daję 150 gram cukru. 
Ja robiłam z 4 kilogramów obranych jabłek.


Sposób przygotowania:
Jabłka myję w letniej wodzie. Następnie obieram z nich skórkę i usuwam nasiona z pestkami. Tak przygotowane jabłka kroję w kostkę i wrzucam do garnka. Kostka nie musi być malutka i równa. Pokrojone jabłka ważę na wadze kuchennej by wiedzieć ile potrzebuję cukru.



 Garnek nastawiam na małym ogniu i wrzucam pokrojone jabłka, a następnie duszę pod przykryciem ok 30 minut często mieszając. Po tym czasie kiedy jabłka robią się już miękkie oraz puszczają soki wsypuję cukier i mieszam dokładnie. Teraz jabłka duszę 60-80 minut pod przykryciem i mniej więcej co 10 minut mieszam.


W między czasie wyparzam słoiki oraz dekielki. Kiedy jabłka już są gotowe i rozpadają się to wyłączam gaz i blenduję całość. Tak gorący mus przekładam do słoików i mocno zakręcam oraz ustawiam je na stole do góry dnem tak by dekielki chwyciły mocniej. Kiedy mus już ostygnie w słoikach to układam je w lodówce.

Porada: Jeżeli nie zblendujemy uduszonych jabłek tylko od razu przełożymy je do słoika to mamy gotowe nadzienie do jabłecznika. Wtedy wystarczy dodać odrobinę cynamonu i wymieszać. 


Uwaga: Mus nie zawiera substancji konserwujących więc nie może leżeć długimi miesiącami w lodówce. Warto go zjeść w przeciągu 2-3 miesięcy.


SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz